loading...
تاپ الون
Omid بازدید : 1124 چهارشنبه 05 خرداد 1395 نظرات (0)

همه چیز در مورد نقل و انتقالات، خرید و فروش بازیکنان، چگونه بازیکن بخریم که به توکن کمتری نیاز باشه ؟

 

توی این بخش ابتدا، آموزش نقل و انتقالات را توضیح میدیم، بعدش میریم سراغ ترفندها. اینکه با توجه به کمبود توکن و عدم دسترسی راحت به توکن و ممکن نبودن خریدن توکن، چطور توی بازار نقل و انتقالات بازیکن بخریم که هم بازیکنان با کیفیت و خوبی داشته باشیم و هم توکن زیادی مصرف نشه …. با ما باشید .

بخش اول :  آموزش خرید و فروش بازیکن،

 خرید بازیکن توی بازی Top11 ، معمولا ً از طریق قسمت Transfer انجام میشه.توی این تب به چند طریق میتونید بازیکن بخرید. راه اول از طریق مزایده هست :

راه اول : Auctions:

که بخش اول قسمت Transfer می باشد که در مورد این قسمت به طور مفصل توضیح میدیم. هر مربی که بخواد بازیکنش رو بفروشه از توی قسمت Contract یا قرارداد بازیکن قسمت sell on auction یا فروش به صورت مزایده ای رو میزنه و بازیکنش میره توی لیست فروش و حداکثر طی ۲ ساعت بازیکنش به فروش میرسه. بازیکنی که میره توی لیست فروش ، سایر مربی ها قادر به دیدن این بازیکن هستن و میتونن توی مزایده این بازیکن شرکت کنن. لیستی که در صفحه ی auction وجود داره بازیکن ها رو به صورت پیش فرض بر اساس مدت زمان مانده به اتمام مزایده رتبه بندی کرده البته شما میتونید بر اساس معیارهای دیگه ای مثل قدرت بازیکن ها هم ، لیست رو مرتب کنید.

همه چیز در مورد نقل و انتقالات تاپ الون

شرکت توی مزایده قوانینی داره که به صورت زیر هست:

مزایده شامل یک راند اولیه هست (Initial Round) و بی نهایت راند دیگه هست که بستگی به خریدار ها داره که یک بازیکن مثلا ً تا چند راند بره بالا.

آخرین نفری که پیشنهاد میده و چکش میزنه، به عنوان بهترین پیشنهاد شناخته میشه. پس اگه میخواید توی مزایده برنده باشید شما باید بهترین پیشنهاد رو بدید و توی اون زمان مشخص ، بهترین پیشنهاد برای شما باشه.

هر مربی که بخواد توی مزایده شرکت کنه باید برای هر مرحله از مزایده حداقل ۱ توکن مصرف کنه. یعنی هر چکشی که بزنه ۱ توکن مصرف میشه. البته میشه توی یک راند بیشتر از یک بار چکش زد ولی تاثیری نداره، توی هر راندی یک بار هم چکش بزنی کافیه و اهمیتی هم نداره که شما به عنوان نفر اول چکش زدید یا نفر آخر !

برای برنده شدن توی مزایده و خرید بازیکن، ۲ حالت وجود داره و برنده مشخص میشه. یا اینکه توی یک راند مشخصی شما تنها نفری باشید   که برای بازیکن چکش زده یا پیشنهادی داده، ( مثلا ً مزایده به راند ۵ کشیده شده باشه ، ولی توی راند بعدی یعنی راند ششم فقط و فقط شما چکش زده باشید و پیشنهاد داده باشید ) …..  و یا اینکه شما بهترین پیشنهاد رو توی  آخرین راند مزایده داده باشید و توی راند بعدی هیچکسی پیشنهادی نداده باشه ( مثلا ً مزایده ای که به راند پنجم کشیده شده باشه شما آخرین نفر باشید که چکش زده باشه و بهترین پیشنهاد برای شما باشه و راند ششم هم هیچ کسی پیشنهادی نداده باشه در نتیجه شما برنده بازیکن و مزایده هستید )

خب در نگاه اول شاید یه مقدار گیج کننده باشه . پیشنهاد میکنم به علامت و رنگه ثانیه شما و اون ساعت مزایده توجه کنید تا کاملا ً با وضعیت خودتون توی مزایده آشنا و آگاه بشید. اگر رنگ ثانیه شمار به رنگ سبز رنگ باشه یعنی شما در حال حاضر برنده ی مزایده هستید و اگر اتفاق خاصی نیوفته و کسی پیشنهادی بهتر از شما نده ، شما بازیکن رو برنده خواهید شد. اگر ثانیه شما به رنگ قرمز در بیاد ، یعنی با پایان زمان ثانیه شمار ، شما از مزایده خارج خواهید شد و بازنده می شید. اما حالت بعدی رنگ نارنجی رنگ هست که وقتی ثانیه شما به این رنگ در میاد بدین معناست که پیشنهادی بهتر از پیشنهاد شما برای بازیکن هست اما شما در راند بعدی مزایده هم هستید و این شانس رو دارید که در راند بعدی پیشنهاد دیگه ای بدید و در مزایده باقی بمونید.

یک مثال میزنیم که در راهنمای تاپ الون به صورت خیلی مختصر اشاره شده اما ما به صورت اختصاصی، در این سایت  به توضیح مفصل می پردازیم تا قضیه کاملا ًروشن بشه :

همه چیز در مورد نقل و انتقالات تاپ الون

مثلاً توی عکس بالا ، توی راند اولیه ۳ نفر پیشنهاد داده ( البته شایدهم بیشتر از ۳ نفر اما به هر حال سه نفر رو ما میبینیم) نفر اول (math obrein) خود من هستم که نفر آخر چکش زده. ثانیه شمار به رنگ سبز هست که به این معنی که اگر تا پایان مزایده کسی چکشی نزنه من برنده مزایده هستم. این مزایده به راند بعدی خواهد رفت ، اگر کسی چکش بزنه ولی من چکش نزنم ، من بازنده میشم و مزایده با کسانی که چکش زدن ادامه پیدا میکنه اما اگه منم چکش بزنم من هم در مزایده باقی خواهم ماند و ادامه میدم. مزایده اینقدر ادامه پیدا میکنه تا زمانی که  توی یک راند مشخصی تنها یک نفر برای بازیکن چکشبزنه یا بهترین پیشنهاد رو توی  آخرین راند مزایده داده باشه.

البته خرید بازیکن همیشه به راند های طولانی نمیره . مثل عکس زیر که این دوستمون با یک توکن و فقط یک چکش موفق به خرید بازیکن شده

همه چیز در مورد نقل و انتقالات تاپ الون

و برخی مزایده ها هم نسبتا ً طولانی میشه مخصوصا ً زمانی که چند مربی پولدار برای یک بازیکن با هم مبارزه کنن !

همه چیز در مورد نقل و انتقالات تاپ الون

و یا این مثال  :

همه چیز در مورد نقل و انتقالات تاپ الون

چند نکته :

  • قبل از خرید اولین بازیکن، مزاید چند بازیکن رو به صورت تماشاچی نگاه کنید ، برای اینکار کافیه روی بازیکن مورد نظر کلیک کرده و کنار عکس پیراهن که یع علامت قلب سبز رنگ ریز هست کلیک کنید تا بیاد توی لیست Favorite یا بازیکن مورد علاقه تا بتونید تا پایان مزایده روند چکش زدن سایر مربی ها رو برای این بازیکن ببینید.
  • شرکت در هر راند نیازمند مصرف حداقل ۱ توکنه. پس اگر توکن به اندازه کافی ندارید وارد مزایده نشید.
  • خواهشا ً با مربیای دیگه کل کل نکنید ، گاهی اوقات مزایده های به بیش از ۳۰ راند کشیده میشه !  مربی های خارجی به توکن دسترسی بهتری نسبت به ما ایرانی ها دارن در نتیجه مصرف توکن و خرید بازیکن برای اونها کار سختی نیست .
  • به رنگ ثانیه شمار توجه کنید ، اگر به رنگ قرمز دراومد و قصد دارید مزایده رو ادامه بدید و بمونید توی مزایده، حتما ً چکش بزنید . توصیه میکنم توی هر راند ، همون اول چکش بزنید و چکش زدن رو نزارید برای ثانیه آخر ، یه وقت میبنید ثانیه آخر گیر میکنه یا اینکه دستتون رد میکنه نمی تونید چکش بزنید.
  • سعی کنید زمان های مناسب برای خرید بازیکن رو توی سرور خودتون شناسایی کنید.

به هر حال روند خرید بازیکن از این طریق یکی از جذابیت های بازی محسوب میشه هرچند باختن یک مزایده علل خصوص توی راندهای بالا خیلی دردناک و عذاب آوره ولی بردن یک مزایده خیلی میچسبه ! سعی کنید با توکن زیاد وارد مزایده بشید مثلا ً اگر کمتر از ۲۰ توکن دارید کلا ًوارد نشید. یه نکته ی دیگه اینکه برای خریدتون توی مزایده یک استراتژی تعیین کنید . مثلا ً بگید من برای هر مزایده ای نهایت ۶ بار چکش میزنم پس مثلا  اگر بعد از ۶ بار چکش زدن سایر رقبا قصد بیخیال شدن از مزایده رو نداره پس من بیخیال میشم. توجه کنید ، همون مزایده ای که توی راند ۶ یا ۷ شما بیخیالش میشید و با ضرر ۶ توکنی کنار میکشید ممکنه تا راند ۴۰ بره و فقط یک مربی برنده بازیکن بشه و مربی یا مربی های دیگه با ضرر ۴۰ توکنی بازنده بشن . پس اینطوری شما جلوی یک ضرر بزرگ رو گرفتید !

راه دوم،، Scout :  یا بازیکن های ۶ ستاره که با قیمت های نجومی فروخته میشن. خرید این بازیکن ها از لحاظ عملیاتی بودن کاری نداره، کافیه پول و توکنش توی تیمتون باشه، هر بازیکنی رو که بخواید روش کلیک میکنید و دکمه Sign رو میزنید. اگر تیمتون جالی خالی برای بازیکن جدید رو داشته باشه، بلافاصله توی تیمتون میاد.

همه چیز در مورد نقل و انتقالات تاپ الون

این بازیکن ها چند تا خصوصیت دارن از قبیل:

  • بازیکن های Scout از لحاظ عمکرد کاملا ً شانسی هستن. گاهی اوقات بازیکن ها ستاره میشن توی تیم، گاهی اوقات از یه بازیکن معمولی و حتی ضعیف تر هم بدتر بازی میکنن.
  • این بازیکن قیمت های گزافی دارن! هم از لحاظ توکن و هم از لحاظ پول، پس به درد همه نمیخوره !
  • اگه قصد دارید از این جور بازیکن ها بخرید، سعی کنید بازیکنی بخرید که چندپسته باشه، چون بازیکن های اسکاتی طبق تعریفی که تو سایت رسمی بازی از اونها شده نقش آچار فرانسه رو دارن! یعنی باید بازیکنی باشند که بتونن توی چند پست زمین به کار گرفته بشن.

اما توصیه مهم:

** انتهای همین پست ثابت میکنم که خرید این بازیکنها اصلا ً به صرفه نیست. فراموش نکنید، داشتن ۱۱ بازیکن اسکاتی هیچ تضمینی برای موفقیت شما نیست !! **

راه سوم خرید بازیکن، تب Negotiation یا مذاکره هست! بدین صورت تعدادی بازیکن به صورت تصادفی برای شما به نمایش داده میشه و مربوط به تیم های دیگه هستن، این بازیکن ها که اکثرا ً هم ۵ ستاره هستن شما میتونید بهشون پیشنهادبدین. نکته ای که هست اینه که این بازیکنها از طرف مربیان به فروش گذاشته نشده اند ( برعکس قسمت Auction ) یعنی شاید مربی و صاحب بازیکن تمایلی به فروش این بازیکن نداشته باشه. پس اگر بخواید از این طریق بازیکن بخرید باید پیشنهاد خوبی بدین. شما باید مقداری توکن به عنوان هزینه ی پیشنهاد به خود ِ بازی بپردازید که معمولا  ًاز ۵ یا ۶ توکن شروع میشه و مقداری توکن هم به مربی و صاحب بازیکن بدید. بنابراین برای خرید بازیکن باید ۳ هزینه رو متقبل بشید. ۱ – توکن برای هزینه ی پیشنهاد ۲- توکن برای مربی ( که میتونید توکنی به صاحب بازیکن ندید ! ) ۳- پولی برای صاحب بازیکن.

من خودم شخصا ً از این طریق تا حالا بازیکنی نخریدم و بین آشناهایی که توی بازی دارم هم ندیدم کسی از این طریق بازیکن بخره، البته گاهی اوقات برای بازیکن های خودم هم پیشنهاداتی میاد اما چون پیشنهادات بسیار ناچیز هست و معمولا ً صفر توکن بهم پیشنهاد میشه، بلافاصله پیشنهادات رو رد میکنم  : – )

البته یکی از مربی های عزیز لطف کردن عکسی ارسال کردن مربوط به بازیکنی از تیمشون که بهش پیشنهاد ۷ توکنی داده شده و ایشون هم موافقت کردن و بازیکن رو فروختن :

همه چیز در مورد نقل و انتقالات تاپ الون

دقت بشه، این شخصی که ظاهرا ً چینی هم هست، ۷ توکن رو باید به صاحب بازیکن بپردازه ، و ۱۹ میلیون پول نقد . ضمنا ً مقداری توکن هم باید به خود بازی بده برای اینکه این خرید رو انجام داده ( هزینه ی خرید )

راه چهارم: خرید بازیکن های از طریق Recommendation : راه چهارمی هست که خیلی وقت نیست به بازی اضافه شده و جز آپدیت های نسخه های جدید بازی به شمار میاد. و اواسط سال ۲۰۱۵ به بازی اضافه شد.  این بخش همیشه در دسترس نیست و هر از گاهی میاد بدین صورت هست که، کمک مربی باشگاه چند بازیکن رو طی چندین روز زیر نظر میگیره و هر از چند روزی ، ۳ بازیکن  رو به شما معرفی میکنه که یکیش معمولیه ، یکی نسبتا ً خوب و سومی هم خیلی خوبه و ۲۴ ساعت به شما فرصت میده که در صورت تمایل یکی از این بازیکن ها رو بخرید. دقت کنید فقط یکی رو میشه خرید !  این بازیکن ها که برای خریدشون لازم نیست پولی پرداخت کنید و از لحاظ پول رایگان هستن و برای خریدشون فقط به توکن نیاز دارید. میزان توکن هم با توجه به سطح شما تعریف میشه و از ۳ توکن شروع میشه و سطح تیمتون که بالا بره تا ۸۰ توکن هم میرسه قیمت این بازیکن ها. معمولا ً بالا ۴۰ توکن وتو بیشترین حالت که بازیکن فوق العاده ای معرفی میکنه ۷۹ توکن لازمه !

همه چیز در مورد نقل و انتقالات تاپ الون

** نکته ی قابل توجه اینه که خرید بازیکن از این طریق به کسایی که مشکل توکن ندارن توصیه میشه! بر خلاف آنچه که در قسمت دوم مربوط به بازیکن های Scout گفته شد، این بازیکن ها تقریبا ً قدرتشون نزدیکه به ۷ ستاره هست و سن و سال مناسبی دارن و اکثرا ً هم عملکرد خوبی دارن ( برخلاف آنچه که راجع به بازیکن های scout گفتیم )

بخش دوم : استراتژی های خرید بازیکن

توی این بازی ، هر مربی یک استراتژی خاص برای خرید بازیکن داره . شما هم باید حتما ً یک استراتژی برای خودتون تعیین کنید. درسته که این بازی، یک بازی سرگرمی محسوب میشه و شاید لازم نباشه خیلی جدی گرفته بشه،  اما خب مثل بقیه بازی های آنلاین نمیشه بدون فکر و نقشه بازی کرد. موفقیت توی این بازی چندجور معنی میشه. یکی موفقیت رو توی این میبینه که هر فصل جز ۷ تیم بالا باشه تا لول و سطحش رو بتونه ارتقا بده . یکی موفقیت رو توی قهرمانی لیگ میبینه . و یکی هم ممکنه موفقیت رو توی قهرمانی توی هر ۳ جام ببینه و تا ۳ گانه نکنه خودش رو مربی موفقی ندونه ! واسه هر کدوم از این اهداف باید استراتژی هایی توی بازار نقل و انتقالات تعریف کرد.

۱- بالا رفتن سطح (level) : برای بالا رفتن سطح کافی تیمتون به طور میانگین ۴ ستاره باشه. البته توی سطح های ۱ تا ۵ شاید تیمتون اگه به طورمیانگین ۳ ستاره هم باشه سطحتون بالا بره و حتی ممکنه بتونید یک جام رو هم فتح کنید . به هر حال تا سطح ۱۰ به نظر نمیرسه که برای بالا رفتن سطح تیمتون خیلی نیاز باشه که بازیکن بخرید شاید هر فصل ۲ – ۳ تا بازیکن ۵ ستاره بخرید کافی باشه. در ضمن اگر برای بازی های لیگ آنلاین هم بشید که این میتونه به موفقیت شما بیشتر کمک کنه.

۲- کسب جام : برای قهرمان شدن شما نیاز دارید تعدادی بازیکن با کیفیت و ۵ ستاره توی تیمتون داشته باشید و به طور نسبتا ً منظم آنلاین بشید. بازیکن های با کیفیت که میگم یعنی بازیکن هایی که حداقل ۵ ستاره باشن ، قابلیت ویژه (special ability) داشته باشن. البته فتح هر کدوم از جام ها شرایط خاص خودش رو داره. عموما ً لیگ نسبتا آسونتر به حساب میاد . لیگ قهرمانان یا چمپیونزلیگ نسبتا ً سخته ( البته توی لول های زیر ۱۰ معمولا ً آسونه ) اما کاپ (Cup) معمولا ً سخته . پس برای قهرمان شدن توی لیگ یا چمپیونز لیگ باید تعدادی بازیکن با کیفیت مثلا ۴ یا ۵ تا داشته باشید و سایر بازیکن ها هم خیلی ضعیف نباشن !

۳- فتح ۳ گانه : تیمی که میخواد ۳ گانه کنه باید بازیکن های ۶ ستاره به بالا داشته باشه. اما ممکنه این تصور به وجود بیاد که تیمی که ۱۱ بازیکن ۶ ستاره به بالا داشته باشه حتما ً ۳ گانه میکنه ! خیر…. جواب منفی ست!!  من خودم شخصا تجربه ی داشتن ۱۱ تا بازیکن اسکاتی رو دارم اما بازم میگم  داشتن ۱۱ بازیکن اسکاتی هیچ تضمینی برای موفقیت شما نیست !! حتی  اگه شما برای تیمتون کلی توکن بخرید و حسابی خرج کنید و حتی  ۱۱ بازیکن ۷ ستاره توی تیمتون داشته باشید این نمیتونه تضمین کنه که شما موفق میشید. بزارید یک مثال از دنیای واقعی فوتبال بزنم……

در حال حاضر( که سال ۲۰۱۵ و اوایل ۲۰۱۶ هستیم )  تیم هایی مثل منچسترسیتی یا تیمی مثل PSG که مالک های ثروتمندی دارن و هر ساله خرج های بسیار زیادی میکنن و بازیکن های سرشناس و قدرتمندی رو به استخدام در میارن ، موفق به کسب ۳ گانه نمیشن.اما علتش چیه ؟  خامی و بی تجربگی ؟ رقابت شدید و وجود رقبای قدرتمند دیگه ؟ بد شانسی ؟ یا …. کدوم یکی ؟ به نظر شما علتش چیه که تیمی مثل لستر سیتی توی لیگ انگلیس سال ۲۰۱۵ یک مدعی و شاید قهرمان بشه اما تیمی مثل منچسترسیتی ، یونایتد و چلسی نمیتونن ؟ این جوابش به عهده ی شما باشه و تحلیل شما مربی عزیز باشه. 

پس توجه داشت باشید. خرج کردن لزومی به موفقیت نیست . کاری که ما میکنیم اینه که تیمی قوی بسازیم و با استراتژی های مناسب در طول فصل تیم رو هدایت کنیم.

در پایان ذکر چند نکته رو خالی از لطف نمیدونم :

بازیکن هایی رو که میخرید از همه لحاظ بررسی کنید، سن ، قدرت ، آمار ، ability و همه ی شرایط بازیکن. اگر هدف های بزرگی برای تیمتون تعریف کردید بازیکنان جوان و زیر ۲۰ سال بخرید ( دقت کنید بازیکن های با استعداد گران قیمت هستند ! ) و این بازیکن ها رو تمرین بدید و قدرتمند کنید. با مصرف چیزی حدود ۱۵۰ بسته ی سبز میتونید یک بازیکن زیر ۲۰ سال رو از ۵ ستاره به ۷ ستاره ارتقا بدید و این یعنی داشتن یک بازیکن بسیار با کیفیت.

اگر امکان دسترسی به توکن فراوان و بسته ی سبز رو ندارید ، بازیکن های ۵ ستاره بخرید. من همیشه توصیه کردم که بازیکن بی کیفیت وارد تیم نکنید بازیکن های زیر ۴ ستاره حتی برای ۱ فصل هم  معمولا  ًعملکرد مناسبی ندارن دیگه چه برسه به اینکه بخواید بیش از ۱ فصل ازشون استفاده کنید.

در پایان امیدوارم از بازی لذت ببرید و تیمی قدرتمند بسازید . موفق و موید باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 34
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 101
  • بازدید سال : 4,915
  • بازدید کلی : 79,587